2010-11-25

Šokoladinis tingėjimas

Šiandien visą dieną sninga. Balta balta, kur dairais, tikrąja ta žodžio prasme. Nežinau, ar taip jau džiaugtis balta žiema, kai mano vyriausiasis berniukas paniškai bijo sniego. Jam tik pro langą smagu stebėti, kaip maži traktoriukai valo sniegą mūsų kieme. Iš tos baimės,  šiandien bėgdamas nuo krentančių snaigių, nusirito nuo metalinių laiptų ir prasiskėlė smakrą. Toje pačioje vietoje kaip beveik prieš metus. Barzda vyrukui ten tikrai neaugs.
O aš jau antrą dieną tingiu rašyti angliškai. Nėra manoji anglų ideali, bet vis tiek suprantamesnė nei kad Google Translate išverčia. Reiks sugrįžti prie vakarykščio ir šiandienos įrašų ir išversti, kai tik baigsis šitas tingėjimas. O tinginiams gyvenimą labai praskaidrina šokoladas.



 Šokolado ir moliūgų sėklų pyragas
100 ml lazdyno riešutų
100 ml graikiškų riešutų
(nemėgstu graikiškų riešutų, tad ėmiau 200 ml lazdyno riešutų)
125 g + 100 g tamsaus šokolado (70% kakavos)
100 g sviesto, kambario temperatūros
300 ml cukraus
2 kiaušiniai
2 valg. š. kakavos
1 arb. š. vanilinio cukraus
150 ml kvietinių miltų
50 ml moliūgų sėklų

Lazdyno riešutus pakepinkite sausoje švarioje keptuvėje. Senu rankšluosčiu patrinkite kepintus riešutus tarp rankų, kad nubyrėtų žievelės. Riešutus stambiai sukapokite.
Virš garų arba mikrobangų krosnelėje ištirpinkite 125 g šokolado. Išsukite sviestą su cukrumi. Įmuškite kiaušinius ir supilkite šokoladą. Suberkite kakavą, vanilinį cukrų ir miltus. Sukapokite 100 g šokolado ir įmaišykite į tešlą (aš bėriau tamsaus šokolado lašelius),  suberkite riešutus ir moliūgų sėklas. Pasilikite po nedaug šokolado, riešutų ir sėklų pabarstymui ant pyrago viršaus. Aš pamiršau pasilikti riešutų.
Kepimo formon (manoji 17x23 cm, originaliame recepte siūloma 24x24 cm) įtieskite kepimo popierių. Sukrėskite tešlą ir apibarstykite pasiliktu šokoladu, riešutais ir sėklomis. Kepkite orkaitės viduryje apie 30 min 175 C temperatūroje. Leiskite atvėsti. Originalus receptas rekomenduoja taurelę Madeiros vyno arba portveino. O man, kaip negerenčiai alkoholio, ir su pienu skanu buvo :)


Receptą radau Allt om Mat (Viskas apie maistą) žurnale, vinspecial 2009 numeryje.


2 comments:

  1. O nuotraukos kokios - mmm. Man kaip trečią dieną negaunančiai šokolado yra kančia tokius matyt :)

    ReplyDelete
  2. Tokį pyragą pamačius, mano pirštai patys suspaudo visą "save" kombinaciją, ką aš daugiau galiu pasakyt :) Šokoladas gerai, šokoladas kepiniuose - dar geriau :)

    O tavo mažojo vyroko net pagailo. Linkėjimai kuo greičiau sveikti ir kažkaip susidraugauti su sniegu :)

    ReplyDelete